woensdag 26 september 2007

Formulering van de opdracht

In de cursus digitaal leren we de verschillende aspecten van ICT kennen. In duo’s werken we aan het maken van een goede webquest. Hiervoor hebben we een nieuwe soort kennis nodig. Deze kennis wordt op verschillende manieren opgebouwd:
  • In een duo houden we een weblog bij waarop we onze vorderingen bijhouden.
  • Leervragen stellen helpt ons opweg naar het goed beheersen van de opdracht en het leren van nieuwe aspecten op gebied van ICT.
  • We verdiepen ons in de theorie van interactieve media (Communicatieleer, Oomkes)
  • We onderzoeken het gebruik van ICT op onze leerwerkplek
  • We doen onderzoek naar de ontwerpseisen van een goede webquest

Op de webquest zullen tien oefeningen moeten komen te staan die te maken hebben met het vak Nederlands. De webquest zal als eindproduct worden gepresenteerd aan de groep. Voor de presentatie hebben we tien minuten.

Tijdens de cursus moeten we bijhouden op welk gebied we aan onze competenties werken.

Leervragen omtrent ICT en de cursus Digitaal:

Jessy:

  1. Ik wil een goede weblog bijhouden
  2. Ik wil weten waar een goede webquest aan voldoet
  3. Ik wil een goede webquest maken
  4. Ik wil documenten op sharepoint kunnen zetten (geleerd tijdens cursus 2. Ga naar: inleveren opdrachten- onderzoeksverslagen & presentaties- uploaden- bladeren- voeg toe)
  5. Ik wil hyperlinks kunnen maken
  6. Ik wil het html-programma kunnen gebruiken
  7. Ik wil (het lijkt mij leuk) voor de leerlingen op Unic een webquest te maken waarop ze opdrachten Nederlands kunnen maken.
  8. Ik wil mij zekerder voelen in het gebruik maken van ICT.

Geen opmerkingen: